Saber o libro cun quere
escribir non ten que ser nada sinxelo. Moitas veces do previsto ao resultado
final media todo un mar de dúbidas e incertezas ante o que pode saír desa historia
plantexada como argumento embrionario. Coñecendo a Miguel Ánxo Fernández e o
seu amor incondicional polo cine un entende o senso desta novela e como debeu
estar moi pensadiña dende esa chispa inicial ata que o libro saiu do prelo.
Todos os amantes do cine temos
nesas salas nas que nos envolve a escuridade, e un milagre materializado nun
haz de luz proxéctase sobre a pantalla, unha especie de paraíso. Un espazo xa
mítico e co que o progreso non se leva nada ben. As novas tecnoloxías e os
novos xeitos de ver o cine aniquilaron espazos tan singulares, e nunca o ben
protexidos que deberán, como os antigos cines. A eles é aos que honra esta
novela. Unha delicia literaria que te leva aos cines antigos, pero tamén a
películas que se agochan coma tesouros na nosa memoria. Aquel cine costumista
dos anos cincuenta e sesenta afundido no Neorrealismo e que facía trascender a
vida dende a propia pantalla. Películas nas que a vida nunha praza o era todo.
Un café, unha igrexa ou un cine xurdían como un microcosmos para a análise do
ser humano. Dunha desas prazas en branco e negro e deudora ‘O espido de Gina’
ao artellar dende o literario un deses refuxios da alma no que transcorren toda
unha serie de peripecias. Igrexa, cine e café son o triángulo que acolle as vidas
dos protagonistas, e de todo un enxamio de secundarios tan importantes coma os
primeiros. As relacións pouco amistosas entre un cura, defensor apaixoado das
leis da Igrexa e o dono dun cine, reduto de liberdades ao amparo das sombras,
son o motor deste relato no que un intégrase grazas a prosa fluida do seu
autor, afastándose dun exceso de pretenciosidade que lle faría perder forza a
un relato que ten o seu gran valor nese ter os pés pegados á vida. Non pretende
nada novo Miguel Ánxo Fernández, el mesmo sabe das intensas relacións desta
obra con ‘Cinema Paradiso’ e todo ese mundo da cinefilia que o cine foi quen de
artellar como mecanismo de defensa ante os novos tempos. Esa falta de complexos
é a que permite que o espectador se atope moi cómodo, chegando a formar parte
desa colmea humana arredor de igrexa e cine, da loita entre a tradición e o
novo.
Un remata o libro coa sensación
de ter lido unha fermosa historia, unha recuperación nostálxica dun tempo xa
clausurado no que o cine era moito dentro da vida dun pobo ou dunha capital. A
esa primeira sensación engádeselle outra percepción, a de gozar da literatura e
sentir que o autor aínda gozou máis na construción dunha novela na que se
agocha moito do que el é, e se nos paramos un chisco, tamén do que nós somos.
Publicado no Diario de Pontevedra e El Progreso de Lugo 15/06/2014
Ningún comentario:
Publicar un comentario