Rue Saint-Antoine nº 170
Arte. O Día
Internacional da Ilustración serve de inmellorábel data para
celebrar de novo a chegada a Pontevedra dunha excelente exposición
baseada no traballo do taiwanés Page Tsou. Unha das grandes
referencias no seu eido artístico propón un amplo repaso a todo o
seu universo creativo, que se converte en fascinante para o visitante.
Ampliada nas súas
iniciais datas de exposición no Pazo da Cultura, ata o 4 de marzo, a presenza na cidade
de Pontevedra dunha exposición como esta é todo un luxo. Atopámonos
na figura de Page Tsou e nas súas diferentes series de traballo cun
dos máis sobranceiros ilustradores do mundo dende un poderoso
traballo no que á habilidade técnica engádeselle unha abraiante
imaxinación para xerar novos mundos e tamén para enguedellar no seu
interior algunha mensaxe sobre o noso mundo.
Dez dos seus proxectos
e máis dun cento de obras son máis que suficiente para facer esa
valoración, para comprobar como este artista manexa toda unha serie
de claves que mesturan dous universos sociolóxicos, pero tamén
creativos, como os que proceden de Oriente e de Occidente, xa que nas
súas pezas atopamos pegadas do cómic xaponés, da pintura
tradicional oriental, pero tamén tempos unha chea de influencias de
sistemas de representación que naceron en Europa da man de
salientábeis creadores.
‘O xogo das
agachadas’ é unha invitación a pensar, a formar parte do xogo, ou
da compoñente lúdica que sempre forma parte dos seus traballos. E,
nese xogo, atopamos un intento de ocultarlle ingredientes ao
espectador facendo das súas obras un desafío fronte ao que o
visitante debe buscar distintos significados. Nesas pezas sempre hai
máis cuestións das que asoman á primeira vista. A clave é o
tempo, o deterse ante cada unha delas para, ademáis de gozar co seu
‘atrezo’ visual, facelo co que é quen de conquerir o artista
taiwanés. A maior parte deses proxectos, nos que tamén hai cabida
para a publicidade ou ilustración de grandes firmas comerciais nos
que é moi escrupuloso á hora de elexir o que é un traballo por
encargo, convértense tamén en medios nos que trasladar unha mensaxe
á sociedade. A violencia, o mundo das máquinas fronte ao individuo,
a necesidade da cultura ou o mundo do neno, forman parte dese
compromiso que Page Tsou incorpora ás súas obras.
Nese doble plano
entre forma e fondo é onde se produce a verdadeira loita do artista,
consigo mesmo, pero tamén coa sociedade. Os proxectos de ilustración
que aquí se amosan póñennos fronte a esa obriga de todo artista de
ir máis aló dunha simple mensaxe estética e así é como tras esas
obras tan fermosas, en ocasións tan delicadas, froito dun traballo
de centos e centos de horas, ábrese a mensaxe como a que se atopa no
proxecto ‘Trace’ no que a partir da celebración do 130
aniversario da fundación de Taipei plantexa unha publicación na que
reflexionar sobre a industria e como iso plantexa diferentes
relacións co ser humano. Tamén na serie ‘Toy gun’, amósase
como a maquina de morte e destrución que é unha pistola e que
tantas veces se lle dá aos nenos como un xogo, pode encherse de todo
o que supón o seu universo de maldade.
Esconder, polo tanto, é
parte da súa proposta, facer da superficie dos seus gravados
dixitais todo un espazo no que espertar a nosa visión, facer que
vexamos o que está máis alá dunha primeira mirada. El tamén tivo
que aprender a mirar, darse conta, por exemplo no Metro de Londres,
de como a tradicional mirada ocúpase máis do frente dunha cabeza
que da súa parte traseira. Así é como con ‘The And’, adícase
a representar as calugas daquelas persoas que vía nas súas viaxes
no metro, e que volve a ser unha sensíbel maneira de traballar, de
recrearse no detalle, pero, sobre todo, de ensinarnos a entender como
a realidade ten múltiples puntos de vista. Percorrer esta mostra é
precisamente iso, poñer a proba a nosa visión, atopar alí onde se
abre a porta da inocencia un mundo cheo de sombras que nos enfrontan
ao mundo adulto.
Publicado no Diario de Pontevedra 29/01/2018
Fotografías. Olga Fernández
Ningún comentario:
Publicar un comentario