Foguetes Verdes (12)
Descubrir o
universo creativo e formar parte del é a proposta da ilustradora Ana
Juan para achegarnos a súa extraordinaria calidade como creadora de
mundos e suxerencias
HAI EXPOSICIÓNS que
son imperdíbeis. Esta é unha delas. Ana Juan é unha das máis
brillantes ilustradoras a nivel mundial, reclamada dende diferentes
medios, como The New Yorker. Agora o seu traballo chega ao Pazo da Cultura
de Pontevedra para que nos poidamos deter fronte a el, para
marabillarnos polo seu talento no eido da ilustración, pero tamén
para sentir o que é mergullarse no interior do seu traballo, grazas
a unha experiencia de realidade virtual abraiante.
Dous son os traballos
de Ana Juan que serven de marco á esta mostra: as súas ilustracións
para a adaptación da recoñecida novela de misterio de Henry James,
‘Otra vuelta de tuerca’ e a súa adaptacion do clásico
‘Snowwhite’. Para ambos traballos non hai calificativos
suficientes que reflictan a capacidade de Ana Juan para xerar un
mundo propio a partir deses textos. Se na primeira obra a atmosfera
que envolve toda a historia é fundamental, Ana Juan é quen de
provocar ese universo singular, e de plantexar, dende a ilustración
e a propia pintura, unha serie de imaxes que nos sitúan ante o que
acontece en cada un dos capítulos do texto, coñecendo, ademais, na
exposición, como é o proceso de creación e transformación dos
personaxes definitivos.
No segundo dos relatos
escolleitos, a adaptación do conto de Blancanieves, esquecémonos
das cores e a súa proposta, en branco e negro, convértese en
abraiante dende o punto de vista plástico, cunha capacidade para
suxerir e para xerar diferentes escenarios, cada un mellor co
anterior. Ana Juan tamén é a autora do texto que acompaña dentro
dun libro a toda esa serie de imaxes, un relato que, como as
ilustracións, escurécense ao achegarse ás zonas sombrías que se
eluden no edulcorado conto da mazá velenosa, apostando pola soidade
da protagonista, así como a importancia do destino no devir das
persoas.
Xa comentaba ao
principio deste texto como todo isto é máis que suficiente para
gabar esta exposición que percorreu xa diferentes espazos na
xeografía española e que estará en Pontevedra ata o 24 de
febreiro. Pero é que xunto con ese traballo, por así decilo, máis
tradicional, atopámonos como a creadora acada coa aplicación dunha
soprendente tecnoloxía rachar esa distancia do espectador co que
adoita acontecer nunha sala de exposicións. Un dispositivo dixital
permite, dende os nosos teléfonos móbiles, observar a exposición
doutra maneira, con personaxes que se moven, con seres que toman unha
vida que un xa imaxinara antes de poñerse ante unha pantalla pero
que, agora, realmente, póñente onde nunca pensaches atoparte, a
carón de todos eles dentro do seu universo.
Froito dun traballo
interdisciplinar entre a Facultade de Belas Artes de Valencia, centro
no que estudou a propia Ana Juan, e a Escola Técnica Superior de
Enxeñería Informática da Universidade Politécnica de Valencia,
esta tecnoloxía non só ten esa capacidade de engaiolar ao visitante
a esta exposición, senón que abre moitas posibilidades de cara a
adecuación das novas tecnoloxías dentro do ámbito museístico.
Non son, polo tanto,
poucas as razóns para deixarse levar polo talento da ilustradora
valenciana e percorrer unha exposición que entenderán tras o aquí
exposto que paga a pena visitar, e facelo de vagar, gozando do que se
ve e do que non. É por iso que non estraña en absoluto ese
impresionante currículum de máis de vinte portadas no The New
Yorker ou o Premio Nacional de Ilustración no ano 2010. Pero os
mellores recoñecementos veñen das súas creacións, do fascinante
mundo de Ana Juan, un mundo do que estes días podemos formar parte.
Publicado no Diario de Pontevedra/El Progreso de Lugo
Fotografía. José Luiz Oubiña
Ningún comentario:
Publicar un comentario