Rue Saint-Antoine nº 170
Arte ▶ Habitual
cita do mes de setembro no Pazo da Cultura de Pontevedra, a mostra
‘Do final e do comezo’ acolle os traballos dos alumnos da
pontevedresa Facultade de Belas Artes que rematan a carreira. Desta
vez a exposición deixa un moi bo sabor de boca, tanto pola calidade
e diversidade das propostas como polo acaído da montaxe
Fronte a
todo un abismo quedan expostos os alumnos da Facultade de Belas Artes
que veñen de rematar os seus estudos nesta apaixoante carreira. Algo
que lonxe de dramatismos forma parte do propio proceso profesional e
tamén da creación artística. Unha fermosa metáfora do que lles
acontece a cada creador ante o reto de compoñer un discurso
artístico que reflicta o que eles senten ante unha cuestión
determinada. Ese salto ao baleiro que ante cada obra se produce lonxe
de asustalos debería ser o pozo dende o que sacar o maior desafío
para cada artista, o momento no que mirar cara o seu interior e
aproveitar os moitos coñecementos obtidos ao longo destes anos de
formación no centro pontevedrés.
‘Do final e do
comezo’, a mostra que se exhibe ata o 29 de setembro na sala de
exposicións do Pazo da Cultura, é un xeito de achegarnos ao que se
traballa tras os muros do antigo cuartel de San Fernando. Unha achega
ás diferentes sensibilidades de mestres e alumnos para artellar
variados discursos plásticos. Podemos calificar esta edición dun bo
final e mellor comezo. Este momento bisagra entre dúas
dimensións outros anos deixábanos un pouco máis desasosegados ao
comprobar como as obras non ofrecían demasiadas expectativas de
futuro nin a súa distribución acadaban a necesaria vistosidade para
facerse atractiva ao visitante. O ano pasado percibimos un cambio, e
este confírmase plenamente nunha escolla de traballos con moitas
posibilidades e que cada un deles pode entenderse como un vieiro de
esperanza no complexo mundo da arte. É certo que o ámbito artístico
móvese por uns ritmos insospeitados, que as inspiracións e talentos
non poden agromar cada ano como algo perfectamente planificado e que
cada xeración é diferente á anterior, pero a realidade é que saír
desta exposición plantexaralle aos amantes da arte esa necesidade
que toda mostra ten que ter de seguir dándolle voltas unha vez que
saes dela, precisando incluso doutra visita para seguir movéndose
ante o bo facer que na gran maioría dos traballos se acada.
Non están sendo estes
tempos sinxelos na facultade de Belas Artes, divisións e
enfrontamentos que obrigatoriamente teñen que esvaecerse no tempo
como produto dun instante de tensións, pero reconforta que esa
tensión quedase á marxe da profesionalidade dos docentes e o
interese dos alumnos por aproveitar esa sorte que teñen de estudar
algo que lles motive e do que sacar un froito tan intenso para a
sociedade. Unha sociedade, a pontevedresa, que reclama a esta
facultade como algo seu, do que sentirse orgullosa, e que precisa do
seu talento e talentos para seguir medrando na confianza mutua nun
vizoso futuro xuntos.
Baixo o
comisariado de Nacho Barcia, tanto a escolla das 35 pezas como a súa
complexa distribución neste espazo, contemplamos unha variade de
formulacións moi interesantes, entre as que atopamos a feliz
recuperación da pintura, demasiado ausente noutras edicións, e na
que tamén a fotografía, as instalacións, a escultura, o vídeo, os
sons ou as tecnoloxías 3D propoñen discursos dunha gran
efectividade cara o espectador. Non vou a falar de nomes concretos,
así como outros anos un si que tiña esa necesidade por esa
situación de non demasiada calidade na que sempre sobresaían algúns
traballos, desta vez, a calidade amosa unha homoxeneidade no total
das obras que levaría a unha inxustiza o nomear a algúns dos
participantes e a outros non, suliñando esa percepción xeral dunha
mostra ben plantexada, con bos traballos, algúns excelentes, e que
deixan na atmosfera esa sensación de felicidade que se ten ao final
dunha empresa complicada, como pode ser a da formación do ser
humano.
Situarse ante estas obras, adentrarse no seu universo
interior, a cómo están feitas, pese a xuventude dos seus creadores,
e aos que aínda lles queda moito por aprender, é o mellor final
pero tamén un extraordinario xeito de comezar esa andaina que toca
agora fronte ao abismo, pero á vista está que todos eles teñen
moitas ferramentas para superalo e para seguir medrando na súa
paixón artística. Agora tócanos a nós darlles a primeira
confianza coa nosa visita, coa comprobación in situ dese bo final e
mellor comezo.
Publicado en Diario de Pontevedra 16/09/2019
Fotografías: Exposición 'Do final e do comezo'. Pazo da Cultura de Pontevedra (David Freire). Ata o 29 de setembro
Ningún comentario:
Publicar un comentario