Foguetes verdes (17)
Antonio García Teijeiro e Marcos Viso poñen ante nós unha xoia literaria e visual que leveda arredor da palabra de Rosalía de Castro nun exercicio emocionante polos chanzos da poesía
Antonio García Teijeiro e Marcos Viso poñen ante nós unha xoia literaria e visual que leveda arredor da palabra de Rosalía de Castro nun exercicio emocionante polos chanzos da poesía
QUE PENSARÍA Rosalía
de Castro se a través dalgún trebello fantástico este libro caese
nas súas mans? É fermoso ese xogo, o de imaxinar que un libro pode
viaxar no tempo e pousarse nas mans daquela persoa que o inspirou.
Rosalía de Castro está detrás deste poemario que desenvolve
Antonio García Teijeiro dun xeito tan delicado como cheo de afouteza
poética. Unha poesía que fala, que fala co lector, pero tamén que
fala coas ilustracións que un Marcos Viso en estado de graza compuxo
a partir da palabra do poeta, ou mellor dito, a través dos ocos que
quedan entre o verso.
«Paseniño,
paseniño./vou pola tarde calada/de Bastabales camiño». Estas
palabras de Rosalía de Castro activan o novo camiño que propón
Antonio García Teijeiro, un camiño de palabras que van da man
daquelas, pero sobre todo van da man dos sentimentos, das imáxenes,
das percepcións que se acougan no interior da poesía de Rosalía de
Castro. Deses fíos tira o poeta para que os seus versos sexan todo
un itinerario de emocións, un camiñar na esculca da poesía e da
súa capacidade para beliscar a nosa pel, e iso faino o autor grazas
ao ton da súa poesía que semella cheo de inocencia, pero que amosa
un vigor que o conecta con nomes como os de Rafael Alberti ou Gloria
Fuertes. Poemas nos que latexa a vida, nos que a representación
dende a palabra da experiencia conecta dun xeito abraiante co lector.
Unha poesía limpa, como a auga da fonte, que nos fala directamente
ao corazón e á alma, na que non hai moito máis que aportar polo
lector, simplemente, que non é pouco, o feito de gozar dela, de
deixarnos levar. Por que si algo consigue este texto en conxunto,
máis aínda que cada unha das súas poesías, é envolverte nese
pano de ilusións, facéndote a ti mesmo ter tamén esa
sensación de movemento, de percorrer ese mesmo itinerario no que
imos atopando animais, piñeiros, amores... un edén no somos felices
nesa evocación da natureza, pero sobre todo na xénese dunha
atmosfera, que penso que sempre é o máis dificil de acadar nunha
obra de arte, máis aló da meramente literaria. Isto é, xerar esa
sensación que te saca fóra deste mundo noso e te mergulla nese
outro que propón o autor.
Desta volta Antonio
García Teijeiro atopou un cómplice de excepción con Marcos Viso e
as súas ilustracións que, lonxe de ser un mero acompañante ou
interpretación da palabra, móvense alí onde a palabra non chega,
furando entre elas para poñer ante nós un ronsel marabilloso de
imáxenes dunha altísima calidade artística. Nesas imáxenes a
metáfora está sempre presente, os obxectos mudan os seus usos
habituais e se produce unha hibridación de elementos absolutamente
engaiolante. «Entra na noite/a pobre pomba;/quero seguila,/péchame
a porta», remata un dos versos máis fermosos de Antonio García
Teijeiro co que dialoga, por que isto é o que acada Marcos Viso, a
través dunha interpretación na que unha chave, co seu simbolismo
utilitario, acolle os elementos que van desfilando polo poema.
Propóñense así todo este conxunto de ilustracións que son
auténticas obras de arte, e que lembran moito as fotografías de
Chema Madoz, primeiro polo impacto no espectador, despois por esa
mutación de usos do representado e por isa capacidade de ser
metáfora dende o visual.
Por si foran poucos os
agasallos que forman este libro, ven acompañado por un cd no que
podemos escoitar ao propio poeta recitalos todos coa produción
musical de Javier Ruiz. O camiñar pola vida ás veces pon ante nós
este tipo de materiais que trascenden do que pode ser un simple
libro, converténdose en toda unha experiencia sensorial arredor da
vida e da cultura. Unha xoia!
Publicado en Diario de Pontevedra/El Progreso de Lugo 22/02/2019
Ningún comentario:
Publicar un comentario