Poucos orgullos pode ter unha cidade
máis grandes que o de poder dicir que ten unha orquestra filharmónica que leve
o seu nome, que a represente alí onde vaia, pero sobre todo, que sexa quen de
ofrecerlle a súa cidade todo o seu talento musical.
E se falamos de talento diso hai dabondo
na Orquestra Filharmónica Cidade de
Pontevedra que comezou un ciclo de concertos o pasado mércores no Teatro Principal e que terá
continuidade en sucesivos concertos mensuais ata o mes de maio. Se algo
distingue ás cidades do centro de Europa,
aquelas que loitan pola cultura como un elemento distintivo na súa contorna, é
o de ter unha filharmónica que faga honor a unha longa tradición musical de
compositores, concertos e implicación co tecido cidadán. En Pontevedra, sen esa
tradición tan ampla, si que temos dende fai moitos anos un excelente
Conservatorio que nutre a moitas agrupacións, pero quizais o que falta nestes
momentos, e onde deberían centrarse máis esforzos, sexa en aproximar máis eses
talentos á cidadanía co fomento dunha serie de actividades que fagan cos sons
dos violíns, os baixos, os metais e demais instrumentos cheguen á rúa e
mobilicen un tecido de potenciais asistentes a concertos tan inesquecíbeis como
o do pasado mércores.
Un programa de luxo que baixo o título
de ‘De Austria a América’
compoñíase, na súa primeira parte, por varios movementos das catro óperas
cómicas de Mozart nas que participou
coa súa voz o barítono portugués Job
Tomé; e a segunda, íntegramente adicada a unha das sinfonías máis
marabillosas da historia da música, a Novena Sinfonía de Antonín Dvorak, coñecida como sinfonía ‘Do Novo mundo’.
A abertura de Cosi fan tutte xa amosou a perfecta precisión de todos os
instrumentos que foron quecendo ata esa explosión sinfónica que nos afundiu a
todos nos asentos ante un son marabilloso. Cada un dos seus catro movementos, e
o bis final, trala petición do público, amosaron o dominio na execución de
tódolos intérpretes baixo a batuta do seu director, Javier Viceiro Figueira. Xente maioritariamente moi nova e
extraordinariamente preparada (moitos deles no Conservatorio de Pontevedra) para retos como os que supoñen este
tipo de concertos e que nos levaron por ese axitado in crescendo do primeiro
movemento, o cadencioso e fermoso segundo, o vibrante terceiro e o ardente
cuarto. Cando este derradeiro movemento arrincou o arrepío que se sentíu na
sala foi a mellor mostra da importancia de contar con este tipo de agrupacións
capaces de que sintas a través da música, de ter experiencias reconfortantes e
que te reconcilian co ser humano a través da súa capacidade para xerar beleza.
É espectacular ver como desa escuridade en que se converteu o escenario emerxía
unha luminosidade da que só a música pode dar conta. Un embruxo que facía que
non puideras apartar a mirada duns xenios que, cos seus instrumentos, formaban
unha única e admirábel esencia.
Quen isto escribe, aínda que gusta da
música clásica, non é un profundo entendido na materia, pero do que si
entiende, como moitas persoas que nunca se decidiron a achegarse a un concerto
de música clásica, é de emocións, de recibir unha serie de impactos que te
seducen, o mesmo que ante unha boa película, unha pintura que te abraia, unha
obra de teatro que te conmove ou un texto literario que te engaiola. E aquí
houbo moitas emocións. Vostedes teñen ocasión de sentilas tamén, recoméndolles
a vindeira cita que será o mércores 16 de marzo baixo o título de ‘Noite rusa’, na que os compositores
rusos serán os proragonistas. Fáganme caso, vaian, gocen dun talento acubillado
ás beiras do Lérez e ao remate berren ben alto: Bravo!
Pontevedra estase a facer tamén a base
de músicas. A elas adícanse moitos esforzos para sacar á luz o inmenso
potencial dos nosos artistas. Músicas diferentes, cheas de atractivos para un
público moi distinto pero que sabe que na música agóchase un acougo necesario
para a alma. Nunha soa semana tivemos unha dobre dose deste acougo terapéutico,
a primeira o pasado sábado na exitosa, e con moitas posibilidades aínda, Sétima Feira, cun pequeno concerto dos
fascinantes Australia no Mercado de Abastos e a outra o
mércores, cunha orquestra da que nos temos que sentir ben orgullosos.
Publicado no Diario de Pontevedra 20/02/2016
Fotografía. Rafa Fariña
Ningún comentario:
Publicar un comentario