Foto de familia trala estrea no Teatro Principal. |
A vida só se pode explicar a partir de pequenos momentos.
Instantes, fragmentos nos que se sintetiza o que somos afastados das soberbias
que tantas veces nos confunden, sobre todo, cando tentamos ser o que non
somos. 'A última moeda' é unha curtametraxe estreada no Teatro Principal o pasado domingo
e que está dirixida por Fina
Casalderrey. Pero esa muller non é escritora?... e académica?... e
reposteira maior?... e seareira do Teucro?...
e moitas cousas máis, apunto eu, pero sobre todo se algo é Fina Casalderrey é
mestra de escola.
Cada pobo, vila ou cidade deste país debería ter un
monumento, sobre todo nestes tempos nos que se lle erixen estatuas a xente do
máis dubidoso pelaxe, ás e ós mestres de escola, polo moito que fan por educar
e por tentar manter vivo ese espírito da infancia que adoitamos perder tan
cedo, para prexuízo de cada un de nós, pero tamén da sociedade. Esa defensa da
infancia, xa non como unha etapa física, senón sentimental e chea de valores, é
a que levou á mestra Fina Casalderrey á escrita, a esa misteriosa necesidade do
ser humano por contar cousas, por artellar historias e, no seu caso,
acariñarnos coas súas palabras. Dende hai xa un tempo esa necesidade
prolongouse ata o cinema. Sempre con proxectos pequeniños de ambicións pero
cheos dunha forza é unha tenrura que para si quixeran outras moitas producións
con moitos máis cartos.
A historia dunha nena, interpretada por Galiza O. Casás en A última
moeda é unha historia sinxela, un anaquiño de vida ante a que o espectador
vese ante a necesidade de completala. De onde sae esa nena? en que medio vive?
cara onde vai cando remata o filme? son só algunhas das preguntas que bulen na
nosa cabeza tras ver a curta, pero mentres a vemos, todo iso queda suspendido
no aire, nese camiñar cheo de inocencia pola Pontevedra antiga, por unhas pedras labradas de fermosura que
contrastan coa pobreza que se agocha tras esa nena. Dende esa inocencia fainos
cómplices do seu paseo pola cidade, dos seus chimpos de ledicia, das súas
trasnadas, da súa intelixencia para subsistir pero, sobre todo, dun xesto final
no que a través dun elemento tan sinxelo (que non lles podo desvelar) é quen de
amosar todo o universo da infancia. Pureza, entrega, amor polos demais e
xenerosidade sen esperar nada a cambio, con independencia do mal que a un a
vida o teña tratado.
Ese anaquiño de vida emociónanos e volve amosar o talento
de Fina Casalderrey, tamén o da produtora Piruleta Vermella e o de todos os que participaron dun ou
doutro xeito nunha obra coral. Nenos, pais e mestres do colexio Marcos da
Portela de Monte Porreiro,
netos prestados polas avoas veciñas da escritora, e así ata completar un elenco
que se remata coa presenza do noso querido gaiteiro Oscar Ibáñez, algúns cameos e os anxos da garda da nosa cultura.
Unha coñecida frase de Alfred Hitchcock di que: "Nunca se debe rodar con nenos, con animais e con Charles Laughton", para, ademais doutras maldades propias da súa personalidade, deixar constancia do complexo que é rodar con cativos. Facelo aquí tampouco foi sinxelo, pero Fina tiña moito adiantado, ela é, porque diso nunca se xubila un, mestra de escola, e pode ser que de travellings ou raccords non saiba todo o que ten que saber, pero de manexar rapaces pode facer unha tese.
Unha coñecida frase de Alfred Hitchcock di que: "Nunca se debe rodar con nenos, con animais e con Charles Laughton", para, ademais doutras maldades propias da súa personalidade, deixar constancia do complexo que é rodar con cativos. Facelo aquí tampouco foi sinxelo, pero Fina tiña moito adiantado, ela é, porque diso nunca se xubila un, mestra de escola, e pode ser que de travellings ou raccords non saiba todo o que ten que saber, pero de manexar rapaces pode facer unha tese.
Abofé que voltarán a ter a oportunidade de asomarse á
historia desta nena, unha nena que converte a cidade nun paseo, nun diálogo coa
rúa como fixeron outros nenos antes, como os inesquecibles protagonistas
de ‘El chico’ de Chaplin ou ‘El ladrón de bicicletas’ de De Sica.
Nenos aos que a vida non tratou moi ben e á que eles na
pantalla bérranlle ben forte dende a súa bendita inocencia.
Publicado no Diario de Pontevedra 19/03/2016.
Foto: Gustavo Samartín
Ningún comentario:
Publicar un comentario