martes, 21 de maio de 2019

A maxia dun piano


Un piano, unha cadeira, un foco de luz que racha a escuridade e James Rhodes. Así se presentou no escenario do Pazo da Cultura este pianista chamado a ser unha sorte de mesías da música pola súa capacidade para encher recintos e facer que a música clásica conecte co público. Tampouco lle foi alleo o auditorio de Pontevedra, ateigando as cadeiras dende as que observar as súas evolucións arredor de grandes nomes da música. Chopin, Beethoven ou Bach protagonizaron un inmenso recital de piano que deixou sen alento ao público e co corazón encollido por esa capacidade que ten James Rhodes de transmitir a música, e de convertela en parte activa das vidas dos compositores e, no recital, do propio público.
Impagábeis foron as súas referencias á cidade que aquí se atopou, co impacto de sentir o baleiro dos coches e as persoas facendo do espazo público parte activa da vida cotiá. Normal esa emoción xa que a súa relación coa música ten moito diso, de facer do íntimo algo público, de converter os sentimentos dos grandes compositores da historia da música nun fío que popularice o seu traballo máis alá da súa fonga pegada cultural. James Rhodes desmitifica aos xenios: “Chopin era un gilipollas”, “Beethoven era el puto amo” ou “¿Cómo que Bach no era romántico?” (a próxima vez que nos visite comprometeuse a falar en galego), para humanizalos, para situalos dentro dunha vida máis alá dun libro de texto ou dunha clase de conservatorio. Porén, cando chega a hora da interpretación, cando James Rhodes pousa no chan o micrófono, deixa as gafas sobre o piano, baixa a cabeza e as súas mans comezan a debuxar no aire toda unha serie de filigranas ao tempo que bican as teclas, entendemos que a vida ás veces é só un pasatempo, que o realmente importante é o legado que certos nomes deixan na sociedade a través das súas obras. Cada unha das intervencións do pianista previas a interpretar unha peza eran o xeito de que esa música nos parecese real, parte da invención humana para, en canto a escoitamos, converterse nunha absoluta emoción, nun xeito de evasión do que acontecía fóra dese Pazo da Cultura que se converteu nunha caixa máxica grazas á maxia dun piano.
Se con Chopin comprendimos a capacidade do artista para facer unha música que resposta tanto ao íntimo como ao público, con Beethoven comprobamos o seu maxisterio absoluto e a súa perfección compositiva, para rematar o concerto cun sorprendente Bach. Si, o vello Johann Sebastian que, lonxe de ser un precursor de tantos, James Rhodes demostrou a súa total sintonía cos mestres do Romanticismo que protagonizaron o recital. O brutal tránsito do órgano ao piano, a recreación da endiañada multiplicación de notas e un fastoso adagio, deixaron coa boca aberta ao público que despediu ao pianista cunha enorme ovación.
James Rhodes volveu a amosar como a música é moi diferente a cómo a presentan moitos nos plans de estudo, tamén a cómo falan outros dela como se fose unha especie de experiencia inalcanzábel para o común dos mortais. Cada nota que James Rhodes lle sacaba ao espectacular piano do Pazo da Cultura era o latexo dun home que entende a música como a prolongación dunha maneira de pensar e de ser, que ten, na súa xenialidade á hora de interpretar, unha marabillosa canle de comunicación co espectador. Unha canle entre o milagroso e o máxico. Unha canle impagábel para todos os que gozamos dun músico prodixioso do que en Pontevedra podemos gabarnos de telo visto.



Publicado no Diario de Pontevedra 21/05/2019
Fotografía. Rafa Fariña

Ningún comentario:

Publicar un comentario