Define o Dicionario da Real Academia Galega ‘fenda’ como «abertura ou
separación alongada de anchura uniforme na superficie dunha cousa, que non
chega a separala totalmente», e ao seu carón engade como exemplo do seu emprego
o seguinte: «A parede da casa está chea de fendas».
Ata esa casa parece levarnos a autora desta escolma poética de nome ‘Raíz
da fenda’ na procura dunha fervenza íntima de sentimentos e de sensacións que
poñen a pel de galiña. Unha casa que é a súa propia familia, na que se moverá
no seu interior para valorar como esas fendas, ás que ninguén é alleo dentro da
súa contorna, afectan ao seu eu. Un exercicio cargado de potencia e dunha forza
que fai da poesía un exercicio terapéutico cheo de virtudes, non só para a
autora, senon tamén para o lector. «A poesía é só a arte da espera, a casa, a
testemuña», di Berta Dávila, que emprega esa poesía para enfrontarse á vida,
mirando en fite ao bo e ao malo, a esa moeda caprichosa que unha vez se lanza
ao aire nunca sabemos que cara nos vai a amosar. A morte, o amor, o medo, o
abandono, a ilusión, a enfermedade... en definitiva unha procura a través da
expresió, da palabra, daqueles sentimentos que xorden desas fendas vitais que
converten a nosa vida nunha montaña rusa chea dunha vértixe que tantas veces
amósase incomprensible. De aí que quizais só a través da poesía, ou dalgunha
outra manifestación artística, poidamos ter unha boia á que suxeitarnos, na que
permanecer a salvo ante o naufraxio que supoñen algunha desas situacións na
vida, tantas veces fráxil, do ser humano.
Berta Dávila, da que falabamos hai ben pouco tempo aquí da súa apaixoante
obra ‘O derradeiro libro de Emma Olsen’, amósanos dende o territorio poético
outro brilante exemplo da súa literatura e da súa postura ante o que acontece o
seu arredor, cerna deste relatorio íntimo e cheo dun bulir incapaz de deixar o
lector indiferente polo que se conta, pero como tantas veces na arte, por cómo
se conta, amosando esta moza unha abriante capacidade para transmitir
sensacións que impacten no lector. Non é de estrañar entón a recepción que tivo
esta obra entre o sector literario, unha carreira que comenzou co modesto, pero
sempre iluminador, premio de poesía Johán Carballeira do Concello de Bueu e que
vén de coroarse coa concesión do Premio da Crítica Galega para unha obra de
poesía. Galardóns que refrendan un proxecto, pero sobre todo a unha autora,
Berta Dávila, que asusta polo feito de xeito tan prematuro e sobre todo,
anuncia un futuro no que se abrirán outras fendas, pero neste caso para agromar
un talento ao que suxeitarnos como unha árbore chea de vida, e por suposto,
vidas.
Publicado no Diario de Pontevedra e Progreso de Lugo 11/05/2014
Ningún comentario:
Publicar un comentario