«As
obras de Ánxeles Iglesias forman parte dese tecido de sensacións, establecen
topografías nun mapa de confidencias.»
[Xaime
Toxo]
Abofé
que tanto Ilona Maier coma Antón Sobral non me terán en conta que
este comentario llo adique en exclusiva a Ánxeles
Iglesias, a pintora que, xunto cos dous citados, participa dunha exposición
de nome ‘Baviera versus Galicia’ no Museo Manuel Torres de Marín.
O
certo é que un non se pode resistir, cada vez que Ánxeles Iglesias amosa o seu
traballo, á loubanza de quen, xa cumpriu noventa anos e segue facendo da
pintura o latexo da súa vida, e máis cando esta mostra ten lugar no seu íntimo
Marín, territorio no que a pel da propia vila estremece polo moito tempo que
leva contemplando as súas obras. Pero sobre todo, polo seu compromiso con
moitas causas sociais e porque son moitos os cativos que ao seu carón
se achegaron á pintura e que nalgún momento sentiron o que é ter un pincel nas
mans ou o que supón manchar a pel co material ou acadar o milagre do debuxo nunha
superficie branca.
Nas
moitas décadas de traballo de Ánxeles Iglesias varios deses anos estiveron
adicados a esas clases de debuxo e pintura no Ateneo Santa Cecilia de Marín, onde tomou o relevo doutro gran
mestre, o pintor Manuel Torres, que xa deixara a súa pegada nese mesmo labor.
Rodeuse ao longo dos anos Ánxeles Iglesias de decenas de rapaces cos que
compartir a felicidade da descuberta na procura da inconsciencia da infancia, o
descaro que fai dunha obra de arte algo natural, un feito espontáneo, algo ao
que moitos creadores tentan chegar como o gran fin da súa obra pero que non son
quen de acadar para a súa frustración.
Cada
cadro de Ánxeles Iglesias é toda unha declaración de amor a este oficio que
sintetiza, dende a dozura dun pincel, en todos eses obxectos, froitos ou
tecidos, captados dun xeito abraiante, e que protagonizan as súas obras. Eu
mesmo teño colgado na miña casa un pequeno cadro de Ánxeles Iglesias, unha
sinxela copa chea de auga. Asegúrolles que non hai un só día, dende que ese
cadro está alí pendurado, que non mire para el, e que durante uns segundos atope na súa aparente sinxeleza toda unha trascendencia emocionante á altura de
moitos cadros de pintores recoñecidos que se gardan en museos ou que participan
en exposicións sobranceiras. A capacidade da pintora para reflectir a
transparencia desa auga ponnos ante ese misterio que só quen ten a pintura
como un cómplice fiel ao longo de moitos anos pode acadar.
Nesa complicidade que decir de todos eses olliños que atendían ás súas
indicacións á hora da travesía pola superficie baleira? Seguro que nin un só
deses cativos esqueceu a aquela mestra de debuxo entre taboleiros de madeira,
paletas e cabaletes. Tempos nos que non había tantas diversións e distracións
nas mentes dos nenos, e onde se apostaba polo debuxo ou o artístico como medio
de formación e de motivación dunha imaxinación que agora semella cada vez máis afectada polas tecnoloxías acosadoras que temos hoxe en día.
Marín
sempre estará en débeda con ela, co seu traballo silente, sen pretender
medallas, tan só o facer da vida unha expresión afectuosa cos seus veciños, tan
importantes para ela mesma. Agora, que por fin se reivindica á muller do xeito
que sen dúbida merece, a figura de Ángeles Iglexias é un bo modelo daquilo que
tanto se pretende gabar hoxe en día. Viúva demasiado cedo o seu traballo alén
da pintura e o mantemento dos seus fillos non lle impediu facer da súa porfía
artística un complemento vital irrenunciábel que leva, nas últimas décadas,
amosando a súa pintura en numerosas exposicións, orgullosa do feito,
orgullosa de seguir manexando un pincel como resistencia fronte ao paso do
tempo. Muller resistente, muller valente.
Agora
expón os seus últimos traballos no Museo que leva o nome de quen foi un dos
seus mestres, un Manuel Torres que deixou unha pegada fonda en Marín e cuxo
relevo colleu esta muller que segue deixando a súa, xa non só nos lenzos, senón
entre a veciñanza. Visiten a mostra, aínda aberta ata fin de novembro, e
entenderán como unha pintura é quen de revelar como é a persoa que a xerou. As
pinceladas falaranlles de sinceridade, de agarimo, de sosego, de beleza, en
definitiva, da dozura con que un pincel pode reflectir aquilo que temos máis
preto de nós. Aquilo que se chama vida.
Publicado no Diario de Pontevedra 19/11/2016
Ningún comentario:
Publicar un comentario