Rue Saint-Antoine nº 170
Arte. Unha cita
tradicional na programación expositiva da cidade permite achegarse
ás inquedanzas daqueles creadores que, recén saídos da Facultade
de Belas Artes de Pontevedra, loitan por atopar un camiño propio
dende o que seguir desenvolvendo as súas aptitudes e os coñecementos
adquiridos ao longo do seu tránsito académico.
Setembro. Mes de inicio
do curso universitario, mes de cambios e dunha actividade no mundo
estudiantil que non se volve a rexistrar en todo o curso académico.
Algúns dos que foron nos últimos anos estudantes da pontevedresa
Facultade de Belas Artes viven este setembro dun xeito ben diferente
a como o viñan facendo. Xa non estarán matriculados na súa
carreira, e non só iso, senón que, como participantes da exposición
‘Do final e do comezo’ sentirán, quizais, por vez primeira, o
que é formar parte dunha exposición articulada do xeito máis
parecido á como é unha exposición dentro dun ámbito profesional.
Acabar para comezar.
As nosas vidas están
cheas de etapas que se pechan e doutras que se abren, de momentos de
transición nos que se define o que poden ser os nosos próximos anos
na vida. Adoitan ser instantes de nervos, de dúbidas e medos, pero
tamén de aprendizaxes. Unha sorte de salto ao baleiro no que moitas
veces somos quen de medir ata onde podemos chegar. A mostra, que
estará aberta ata o 30 de setembro no Pazo da Cultura de Pontevedra,
permite aos corenta creadores participantes asomarse a un deses
baleiros. Un espazo límite para calibrar como o aprendido ao longo
dos seus estudos pode converterse nun afoutado fío do que tirar para
o que (non o dubiden) vai ser o máis complexo dentro do eido
artístico, como é o atopar a súa linguaxe propia. Refírome a esa
linguaxe que permita traducir as súas inquedanzas fronte ao mundo,
que permita interpretar e cuestionar, dun xeito creativo e dende a
disciplina que cada un prefira, como é a relación de cada un deles
coa sociedade.
Dende o máis íntimo
ao máis global o artista ten coas súas ferramentas esa obriga, a de
plantexar unha proposta que reinterprete unha das moitas situacións
que a vida presenta ante o ser individual e plantexar unha proposta
que interese ao espectador. Ese espectador ou ese visitante á
exposición servirá para pechar o círculo. Un círculo que comezou
aquel primeiro día en que un alumno séntase, desorientado na
cadeira da súa aula, o primeiro día de clase no que foron tan
valentes como para decidir realizar estudos vencellados ás
humanidades ou ao terreo da creatividade.
Ese paso orixinal. Ese
salto cara o descoñecido sitúa a cada un dos participantes nesa
carreira, e principalmente aos que amosan as súas obras nesta
exposición nunha actitude de disconformidade coa sociedade na
procura dun berro que permita darlle forma á súa sensibilidade para
cuestionar o que somos e ante quen estamos.
Debuxos, pinturas,
instalacións, fotografías, vídeos, esculturas... todo serve como
xeito de expresión para, finalmente, darlle importancia ao cómo se
expresa un e así poder chegar ao espectador. Non sairán
defraudados, certo é que, como acontece en calquera exposición, non
por ser esta de debutantes é diferente ás demais, atopámonos
propostas máis o menos interesantes. Artistas que resolven de xeito
máis ou menos acertado as súas inquedanzas, pero en conxunto a
exposición paga a pena e é unha das máis interesantes das últimas
fornadas de estudantes.
Algo que sempre xera
moita complexidade neste tipo de encontros é á hora de artellar
unha montaxe ou unha distribución axeitada de pezas que moitas veces
non teñen moito que ver entre elas. Pero desta vez, e é algo que
tamén se vén producindo nas convocatorias anteriores, resolveuse
con brillantez esa problemática. Desta vez, baixo o comisariado da
profesora Loreto Blanco, recoñécese o complexo traballo de
distribución das pezas así como a súa adecuación aos diferentes
espazos que, por outra parte, e grazas a súa versatilidade, ofrece a
sala de exposicións do Pazo da Cultura.
Se todos eles se
botaron a esa especie de baleiro que emerxe desta experiencia fronte
ao público, tamén nós debemos comprender e aceptar o noso papel. A
nosa presenza é necesaria como parte do proceso creativo, como
recipiente no que volcar esas propostas que xorden da necesidade
daquel que se ten como artista para comunicar, para sentir, para
respirar. Agora, que semella para todos eles acabar unha parte
importante da súa formación, comeza outra etapa na que estarán
inmersos durante o resto das súas vidas. Os seus mestres xa lles
terán comentado dabondo do complexo da empresa, pero esa
complexidade é precisamente o seu maior reto, o que vai medir a súa
valía para desenvolver unha traxectoria artística precisamente nun
mundo que semella ser cada vez máis alleo ao que teña que ver coa
creatividade e a sensibilidade.
Desa adversidade é
dende a que ten cada ano máis valor esta oportunidade que se lles
presenta dende a propia Universidade así como do Concello de
Pontevedra, a través da programación do Pazo da Cultura. Poder
amosar o seu traballo nestas condicións é outro chanzo máis, un
paso adiante no que supón ir dando pasos cada vez máis decididos e
firmes. Non tería moito sentido salientar aquí unhas pezas sobre
outras, cada visitante á exposición plantexará as súas
preferencias, pero o salientable é que dentro desta ampla
diversidade de propostas sempre hai máis dunha que nos conmoverá
que nos fará sentir como a arte, proceda de quen proceda, con máis
ou menos experiencia, cando acciona os recursos precisos, é quen de
engaiolarte e de beliscar a pel. Corenta propostas para sentir, para
comezar a facer o camiño xusto cando semellaba que todo remataba.
Pois non, seguimos camiñando. Sorte e forza!
Publicado no Diario de Pontevedra 17/09/2018
Fotografías: Varias pezas da exposición (Rafa Fariña)
Fotografías: Varias pezas da exposición (Rafa Fariña)
Ningún comentario:
Publicar un comentario