Rue Saint-Antoine nº 170
Arte ▶ ‘Sempre marzo’ é un proxecto editorial e artístico que vai máis alá do puramente comercial converténdose nun múltiple berro creativo nesta noite escura na que a nosa sociedade está inmersa coa violencia machista. Unha escolma de poetas e artistas plásticos enchen este cofre de diferentes achegas baixo o selo de calidade da Editorial A Xanela
Arte ▶ ‘Sempre marzo’ é un proxecto editorial e artístico que vai máis alá do puramente comercial converténdose nun múltiple berro creativo nesta noite escura na que a nosa sociedade está inmersa coa violencia machista. Unha escolma de poetas e artistas plásticos enchen este cofre de diferentes achegas baixo o selo de calidade da Editorial A Xanela
Cubría a noite co seu
manto escuro a cidade de Pontevedra o pasado xoves cando na avenida
de Montero Río, as escaleiras de acceso á Deputación Provincial
convertíanse nun marabilloso escenario dende o que achegarse a un
engaiolante proxecto artístico da man da editorial A Xanela. ‘Sempre
marzo’ é un libro pero tamén é moitas cousas máis. Nel, a xeito
dun estoxo, gárdanse trinta e tres obras doutros tantos creadores
que, dende a escultura á pintura, pasando pola poesía, converten
dende a palabra e dende a imaxe toda unha chea de emocións nalgo
visible, nun elemento visual e ata físico do que podemos gozar, non
só nese formato de vizoso obxecto artístico, que é no que se
converte este libro, senón tamén nunha exposición instalada no
recibidor de entrada da Deputación de Pontevedra.
Non foi a pasada unha
semana calquera na nosa provincia. A morte de tres mulleres a man dun
home púxonos de novo contra as cordas do que ten que ser a nosa
sociedade, alí onde a convivencia e a conquista dos nosos diferentes
proxectos vitais tería que ser o único que nos preocupase. Cando
ese miserable comezou a semana matando a súa exmuller, a súa
exsogra e a súa excuñada, todo aquilo polo que loitamos veuse
abaixo durante uns intres. Pero temos que ser nós mesmos, como
colectivo maduro e coñecedor do que a nosa sociedade precisa para
loitar contra a sinrazón e barbarie da violencia machista, dende a
súa aceptación como eiva, a que ten que tentar buscarlle solucións
dende os diferentes planos que forman a nosa comunidade. Abofé que
un dos que menos se pensa cando hai unha salvaxada desta dimensión
sexa o plano artístico, o creativo, como se todo dependese da
política ou da acción xudicial, pero son precisamente proxectos
como este ‘Sempre marzo’ o que nos resitúa ante a capacidade da
arte para mover conciencias e para xerar un acougo da alma cando,
precisamente, esta atópase máis danada. Aínda mantéñense vivas
entre nós as emocións daqueles poemas que Joshua, o fillo de Sesé
Mateo, recuperou como testemuño do quefacer creativo da súa nai,
vítima desa violencia, e que como poucas cousas estremece a alma
ante o desacougo dunha muller.
O editor Xosé Manuel Calviño xunto á presidenta da Deputación, Carmela Silva, e as poetas María Xosé Queizán, Yolanda Castaño e Míriam Ferradáns |
Cando o xoves tiñamos
diante a tres poetas do calibre de María Xosé Queizán, Yolanda
Castaño e Miriám Ferradáns recitando as súas palabras que
estouraban nesa noite máis escura que nunca, e co pano de fondo da
fachada da Deputación Provincial iluminada de cor morada, escoitamos
un compromiso que é o de todos, ou polo menos da maior parte desta
sociedade que abomina dese tipo de actos criminais que xorden dun
concepto atávico e noxento que entende a muller como unha parte máis
do home, sobre a que permitirse certas actitudes e dominacións.
Cando a poesía alumeou na noite sentimos canto ben pode facer a
palabra, e cando entramos a visitar a exposición de obras orixinais,
que no libro convértense nunha colección de serigrafías, sentimos
canto ben pode facer a pintura. E é que a arte faite sentir, dende
calquera das súas manifestacións, arte para escoitar, arte para ver
ou arte para tocar, porque no libro non só as serigrafías, senón
que as palabras das poetas pódense tocar grazas á estampación
feita pola editorial para que tamén sintamos esa poesía como algo
único, como algo que nos estremece. Poetas como María Xosé
Queizán, Helena Villar Janeiro, Marilar Aleixandre, Pilar Pallarés,
Eva Veiga, Olga Novo, María do Cebreiro, Yolanda Castaño, Emma
Pedreira, María Lado, Míriam Ferradáns e Rosalía Fernández Ria,
amosan, xunto o envexáble momento da nosa poesía feita por
mulleres, a necesidade que temos das súas palabras. O mesmo acontece
coa obra de Ángeles Jorreto, Carmen Hermo, Isabel Pintado, José
María Barreiro, Leandro Lamas, Lucía López, María José Leira,
Ramón Astray, Rut Martínez, Sabela Baña, Viki Ribadulla e Xosé
Vizoso e coa escultura de Soledad Penalta. Formas que traducen a
necesidade de igualdade na sociedade, de desterro do machismo e da
relevancia da muller dentro dunha sociedade que non se pode permitir
nin unha muller menos por culpa da violencia, da violencia que
exercen os homes sobre as mulleres, calquera outra calificación
engánase e fai que miremos o problema de xeito equivocado.
Publicado no Diario de Pontevedra. 23/09/2019
Fotografías David Freire
Ningún comentario:
Publicar un comentario