Isaac
Xubín vén de acadar o premio Nacional da Crítica pola súa novela 'Non hai outro
camiño', un galardón que coicide coa saída do prelo do poemario gañador do V
Premio Manuel Lueiro Rey, merecementos que confirman a súa leda diversidade no
terreo da escrita
NO
REMATE da tinta rexistramos o baleiro. O medo que pode amosar calquera escritor
á hora de sentir que non ten nada que contar ou, peor aínda, ter que contar
pero coa eiva de non atopar o camiño para facelo, para rexistrar, no gume da
palabra, a incertidume dese tránsito do real á escrita. Porque ao fin e ao cabo
todo este poemario é unha escolla por facer das súas páxinas compás, un
percorrido polo cerimonial da vida, dende o que achegarse a novas realidades, a
novos corpos, a novas necesidades. Isto é, trabar a permanencia na tribo. O
plantexar dos límites do ser fronte á comunidade.
Isaac
Xubín artella con A cadencia da fractura (editorial Xerais), un
poemario inxerido de referencias a autores das máis diversas linguas. Unha
torre de Babel dende a que propoñer un discurso da percepción que acubilla en
cada poema un rexistro diferente do home. Baleiros que se enchen, cotobelos que
sangran, bibliotecas como berce, o miolo branco acabado de facer... sensacións
que a viaxe da nosa existencia estableceu como partes da navegación. Palabras e
vibracións enguedelladas cunha fonda mestría, coa abraiante percepción por
parte do lector de achegarse a unha terra por descubrir na exploración dun
territorio de léxico amplo que fai da liña do horizonte arame sobre o que
moverse.
Unha
fronteira na que plantexar a fuxida dende o cruzar dos ríos como correntes de
vida que atravesar para ver as flores ao outro lado. Unha rexeneración do cotiá
na que Isaac Xubín agroma o seu eu na colleita dunha existencia tinxida da
experiencia, de dores e descubertas, de liturxias e de liberdades na procura
dun mesmo. Do irrenunciábel sentir do ser humano como feito que sucumbe nas
ondas da memoria. Liñas dun sismógrafo que miden, que cotexan, que rexistran
latexos que nestas páxinas teñen como balanza a palabra. Alí onde todo cabe,
onde todo atopa a cerna da súa intensidade máxima na procura desa fractura na
que quedamos espidos: "Ese punto en que rompemos o equilibrio e realmente
decidimos se seremos quen ou non", esta frase, parte do derradeiro poema
do libro, abre a fenda para situar todo o lido con anterioridade, sublimado
neste intre como o sentido máximo da viaxe, a comprensión consciente dos nosos
movementos ao longo do camiño que será a que nos leve á ponderación dos nosos
seguintes pasos.
O
poemario vén de acadar o premio Manuel Lueiro Rey, nome de poeta que tamén
camiñou no arame do equilibrio humano, e que ademais do seu valor per se vén
confirmar a afouteza da creación literaria de Isaac Xubín. A súa primeira
novela, Non hai outro camiño, acadou o premio da Crítica e, na próxima
Gala do Libro Galego, tamén está nominado á mellor novela, ao tempo que o autor
concorre con outra nominación á mellor tradución, coa realizada de A boca
pobre de Flann O'Brienn, compoñendo así unha das personalidades máis
interesantes da nosa paisaxe literaria polos diferentes territorios nos que se
move Isaac Xubín e sempre cun alto nivel de esixencia.
Retornemos
á poesía, "as cousas todas que levamos dentro" e que serve de maceira
pola que gabear para probar os froitos do que somos. Sabores, tensións,
olfactos que nos falan, certamente da nosa esencia, daquilo en que nos convertemos
ao longo do tempo, dende o berce ata a nosa morte, no camiñar polo territorio
da vida no que sempre queda lugar para o achádego, para esa descuberta que nos
faga entender o que somos. Precisamente para iso é para o que mellor serve a
poesía, sempre na procura da tensión precisa para tentar que o noso paso sobre
esa fractura deixe o pouso preciso na fenda íntima á que tanto custa asomarse.
A mesma que Isaac Xubín sutura dende a poesía, dende a diversidade da acción
terapéutica da palabra.
Publicado no suplemento cultural Táboa Redonda. Diario de Pontevedra/El Progreso de Lugo 30/04/2017
Ningún comentario:
Publicar un comentario